Τίτος Γουβέλης, Θοδωρής Οικονόμου, Κωνσταντίνος Ράπτης, Maria-Christina Harper, Ανδρέας Φαρμάκης
20.30

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ένα ταξίδι εξερεύνησης από πέντε κορυφαίους μουσικούς

To κλείσιμο του φεστιβάλ Piano City Athens 2024 θα πραγματοποιηθεί στον Φιλολογικό Σύλλογο "Παρνασσός" με ένα ορόσημο του κινήματος του μινιμαλισμού, σε μια ιδιαίτερη μουσική performance από πέντε καταξιωμένους Έλληνες μουσικούς.

Ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης, ο συνθέτης και αυτοσχεδιαστής Θοδωρής Οικονόμου, ο ακορντεονίστας Κωνσταντίνος Ράπτης, η αρπίστα Μαρία Χριστίνα Harper και ο κλασικός κρουστός Ανδρέας Φαρμάκης, μας προσκαλούν στο Canto Ostinato, ένα ιδιόμορφα μαγικό ηχητικό ταξίδι, με βάση την εμβληματική μινιμαλιστική παρτιτούρα του Ολλανδού συνθέτη Simeon Ten Holt.

Το Canto Ostinato έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 1979. Το πιο αναγνωρίσιμο έργο του Ολλανδού συνθέτη αποτελεί πάντα μία πρόκληση για τους μουσικούς. Κάθε ερμηνεία είναι μοναδική. Το χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου έργου είναι η ιδιαίτερη ελευθερία που δίνει ο συνθέτης στους μουσικούς κατά την προετοιμασία και την ερμηνεία του. 

Το σώμα του Canto Ostinato αποτελείται από 106 «κύτταρα», καθένα από τα οποία μπορεί να επαναληφθεί όσες φορές και με όσους συνδυασμούς επιλέξουν οι μουσικοί, αρκεί να ακολουθούν πιστά την παρτιτούρα και τις οδηγίες του πρωτοπόρου συνθέτη. Αυτός είναι και ο λόγος που η διάρκεια του έργου δεν είναι ποτέ σταθερή. 

Στις 20 Μαΐου, οι πέντε αυτοί κορυφαίοι Έλληνες μουσικοί, στην ιστορική αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού, θα συναντηθούν και θα επιχειρήσουν ένα ταξίδι εξερεύνησης αυτού του εμβληματικού μουσικού έργου.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ 

 Τίτος Γουβέλης | Πιάνο

Ο Τίτος Γουβέλης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με τον Άρη Γαρουφαλή, στο Βασιλικό Κολλέγιο Μουσικής του Λονδίνου με τον Peter Katin και στη Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας με τον Fali Pavri ως υπότροφος του Σωματείου Τζίνα Μπαχάουερ, του Ιδρύματος Ωνάση και του ΙΚΥ. Για κάποια χρόνια μελέτησε τακτικά κοντά στον διάσημο πιανίστα και παιδαγωγό Dominique Merlet στο Παρίσι. Επίσης μελέτησε εκκλησιαστικό όργανο ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με τον Nicolas Kynaston.
Έχει κερδίσει βραβεία σε πολλούς πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, καθώς και το Βραβείο «Μυκονίου» της Ακαδημίας Αθηνών. Έχει συμπράξει ως σολίστ με τη Βασιλική Εθνική Ορχήστρα της Σκωτίας, την Κρατική Ορχήστρα της Τρανσυλβανίας, τις Κρατικές και Δημοτικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την Καμεράτα, την Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου κ.ά., συνεργαζόμενος με διακεκριμένους αρχιμουσικούς (E. Tabakov, A. Paris, A. Ertüngealp, Β. Φιδετζή, Ν. Αθηναίο, Β. Χριστόπουλο, Γ. Πέτρου κ.ά.). Δίνει τακτικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Μεγ. Βρετανία, Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Ρουμανία, Σερβία, Τουρκία, Νότιο Κορέα, Νιγηρία και Κύπρο). Από τις σταθερές και πολύχρονες μουσικές του συνεργασίες ξεχωρίζουν αυτές με τον βιολοντσελίστα Άγγελο Λιακάκη, με τον πιανίστα Χαράλαμπο Αγγελόπουλο και με την υψίφωνο Μάιρα Μηλολιδάκη.
Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από το μπαρόκ μέχρι και τον 21ο αιώνα. Έχει ερμηνεύσει έργα άνω των 60 Ελλήνων συνθετών, περιλαμβανομένων και αρκετών πρώτων εκτελέσεων, όπως αυτή του 2ου Κοντσέρτου για πιάνο του Ιωσήφ Βαλέτ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Αξιοσημείωτη στιγμή της σταδιοδρομίας του ήταν η ιστορική πρώτη πανελλήνια εκτέλεση του κολοσσιαίου έργου Vexations του Eric Satie στην Αθήνα, που διήρκεσε 16 περίπου ώρες και έλαβε διθυραμβικές κριτικές.
Ο Τίτος Γουβέλης είναι επίσης συντάκτης των προγραμμάτων της ΚΟΑ. Δίνει συχνά εισαγωγικές ομιλίες πριν από τακτικές συναυλίες της Κ.Ο.Α. και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και στο Ωδείο «Ν. Μάντζαρος».

Θοδωρής Οικονόμου | Σύνθεση - Πιάνο

Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με την Αλίκη Βατικιώτη και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Royal College of Music στο Λονδίνο με καθηγήτρια την Irina Zaritskaja. 

Το 2004 συνέθεσε τη μουσική της τελετής έναρξης των Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας μετά από ανάθεση της γαλλικής εταιρείας παραγωγής ΕCA2.

Στο θέατρο συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο, το Κ.Θ.Β.Ε., το Θέατρο Τέχνης, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Εθνική Λυρική σκηνή, το Piccolo Teatro κ.α. Έχει γράψει τη μουσική για πάνω από εκατόν πενήντα θεατρικές παραστάσεις που έχουν σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων οι Robert Wilson, Γιάννης Χουβαρδάς, Γιάννης Μόσχας, Σωτήρης Τζαφούλιας, Νίκος Μαστοράκης, Σταμάτης Φασουλής κ.α

Στον κινηματογράφο έχει γράψει τη μουσική για τις ταινίες Γλυκιά Μνήμη του Κυριάκου Κατζουράκη (2004), Επαφή του Τώνη Λυκούρεση (2017), Triumph των Christina Grozeva και Petar Valchanov (2023), Ίρις της Μυρσίνης Αριστείδου (2024) και για την σειρά Έτερος εγώ (2023). Έχει υπάρξει συνεργάτης του Θόδωρου Αγγελόπουλου. 

Έχει συμπράξει με συμφωνικές ορχήστρες και άλλα μικρότερα σχήματα σε Κύπρο, Σικάγο, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Βαλτιμόρη, Λονδίνο, Τόκιο, Οζάκα, Ναγκόγια, Γλασκώβη, Εδιμβούργο, Αλεξάνδρεια, Νότια Αφρική και Πεκίνο και έχει πραγματοποιήσει solo improvisation concerts στην Ελλάδα (Αθήνα - Φεστιβάλ Αθηνών 2019 / Μουσείο Ακρόπολης - Documenta 17, Ευρωπαϊκή νύχτα μουσείων 2017 - ΜΜΑ 2018 / Φιλολογικός σύλλογος Παρνασσός / Θέατρο Κεφαλληνίας), Ιταλία (Μιλάνο, Παβία, Κρεμόνα) και Ινδία (Ελληνική Προεδρία ΕΕ 2014).

Το 2011 βραβεύτηκε με το βραβείο "Δημήτρης Μητρόπουλος" από το Θεατρικό Μουσείο της Ελλάδας, καθώς επίσης έχει βραβευτεί για την σύνθεση πρωτότυπης μουσικής στα βραβεία κοινού από το περιοδικό Αθηνόραμα (2010 - 2022- 2023), ενώ το 2023 βραβεύτηκε και από την Ένωση κριτικών Θεάτρου και παραστατικών τεχνών. Διδάσκει στην Ανώτερη Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης.

 

Κωνσταντίνος Ράπτης | Ακορντεόν

Ο Κωνσταντίνος Ράπτης γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Πήρε τα πρώτα μαθήματα ακορντεόν στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης και συνέχισε τις σπουδές του στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου ως υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και του Ιδρύματος «Παναγιώτη & Έφης Μιχελή».

Ο Κωνσταντίνος Ράπτης έχει δώσει συναυλίες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως σολίστ, καθώς και με σύνολα μουσικής δωματίου, συχνά παρουσιάζοντας έργα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση. Έχει συμπράξει με την ορχήστρα της όπερας Unter den Linden του Βερολίνου, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, την Academia Santa Cecilia, το Ensemble Modern, τις Ορχήστρες της ραδιοφωνίας του Ανόβερου και του Αμβούργου και τα περισσότερα ελληνικά συμφωνικά σύνολα. Ασχολείται με την ενορχήστρωση και διασκευή συνθέσεων για διάφορα ensemble στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ενορχηστρώσεις του έχουν ηχογραφηθεί για την Genuin Classics και έχουν παρουσιαστεί μεταξύ άλλων από την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Violoncellissimo Ensemble και το Flex Ensemble. 

 

Maria Christina Harper | Άρπα

Η Maria Christina Harper είναι avant garde, jazz αρπίστα με επιρροές από την ελληνική παραδοσιακή μουσική και την πειραματική σκηνή. Σπούδασε με υποτροφία στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου. Kέρδισε το πρώτο βραβείο στον Διεθνή διαγωνισμό άρπας στην Ουαλία. Σπούδασε μουσικοθεραπεία στο Roehampton University, δουλεύει ως μουσικοθεραπεύτρια σε νοσοκομεία και φυλακές και είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Surrey University με θέμα την μουσική σύνθεση και τη διεύρυνση του ρεπερτορίου της άρπας.

Έχει εμφανιστεί στη θρυλική εκπομπή του BBC2 “Later with Jools Holland” και στο Montreal Jazz Festival. Επίσης έχει παίξει  στο Royal Albert Hall, Royal Festival Hall, Queen Elizabeth Hall, the National Portrait Gallery, the Roundhouse, Bush Hall, 606 Jazz Club. Στην Ελλάδα έχει εμφανιστεί στο Half Note jazz club, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ΜΜΑ, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ΕΛΣ. Έχει συνεργαστεί με πολλούς κορυφαίους μουσικούς όπως την Katie Melua, Soft Cell, Anni Hogan, Ala.ni, Potent Whisper, Pete Long, Georgina Jackson και Ψαραντώνη. Το 2020 κυκλοφόρησε το album Draft με το σχήμα Hairetis Harper.

 

Ανδρέας Φαρμάκης | Κρουστά

Ο Ανδρέας Φαρμάκης σπούδασε κρουστά στο Ωδείο Αθηνών με τον Δημήτρη Δεσύλλα.

Έχει συνεργαστεί με τα σύνολα μουσικής δωματίου Ergon Ensemble και Kyklos, με σημαντικές ορχήστρες στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και με το “Progetto M. Argerich and Friends”.

Είναι κορυφαίος Β’ στα κρουστά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.



ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ

ΜΙΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ

ΩΔΕΙΑ

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ